Pazartesi, Nisan 17, 2006

İŞ YERİNDE DE GÜLÜNÜR













Bazı insanlar kendilerini çok ciddiye alır.
Sanki kendileri ya da yaptıkları iş o kadar,o kadar önemlidir ki,
gülmeye zamanları yoktur.
Ben,birlikte çalıştığım arkadaşlarıma işlerini ciddiye
ama
kendilerini biraz hafife almalarını söylüyorum.
Böylece yaptıkları iş konusunda daha dengeli
ve
yeni düşüncelere açık bir bakış açısına sahip olacaklarına inanıyorum.
Gülmek,zorlandığınız ve kendinizi baskı altında hissettiğiniz anlarda bile
işinizden keyif almanızı sağlayacak bir emniyet subapı görevi görür.
Mizah duygunuzu korumanın yolları şunlardır:
1)KENDİNİZE ZAMAN AYIRIN
Hergün rahatlamak ve neşelenmek için kendinize zaman ayırın.
Bunun için okuyabilir,yürüyüşe çıkabilir,yogo yapabilir
ya da çocuklarınızla oyun oynayabilirsiniz.
Benim önerim her sabah yarım saat erken kalkarak gününüzün akışını kolaylaştırmanız;
böylece kazanacağınız zamanı pekala kendi kyfiniz için kullanabilirsiniz.
2)BAŞKALARINA ÖRNEK OLUN
Sizinle çalışan insanların sizin mizah duygunuzu paylaşabileceklerini,
size şaka yapabileceklerini bilmelerini sağlayın.
Eğer yönetici ya da işyerinin sahibi iseniz,
işyerinin havasını belirlemekte daha etkilisinizdir.
İşyerinde neşelenmenin bir sakıncası olmadığını ve
başarıların kutlanması gerektiğini göstermelisiniz.
3)KENDİNİZE''100YIL SONRA BUNUN NE ÖNEMİ OLACAK?
SORUSUNU SORUN
Eğer bugün yaşadığınız olay bundan 100 yıl sonra bir fark yaratmıyacaksa,
gerginlik yaşamaya ne gerek var?
Siz üzülüp sıkılmak yerine bir plan yapın ve hedefinize doğru adım adım yaklaşın.
Çocuklarım küçükken onlarla birlikte parka ya da hayvanat bahçesine gittiğimizde,
anne babaların çocuklara bağırdığını görürdüm.
Eğlenmek için çocuklarla beraber bir yerlere gidip
sonra da onlara bağırmak bana çok saçma gelirdi.
Anne babaların,düşünce yapılarını değiştirmeleri gerektiğine inanırdım.
Çocuklarım birbirlerini kovalamaya ya da komiklik yapmaya başladıklarında
ben de onlara katılır,üstelik onlardan çok eğlenirdim.
Şimdi bu yeteneğimi özellikle şirket toplantılarımızda kullanıyorum.
Şimdiye kadar yaşamında az da olsa iyi birşeyler olmayan insana rastlamadım.
İş ya da özel yaşamınızda bazen herşey alt üst olmuş görünebilir
ama eğer bakmak için yeterince zaman harcarsanız
HER ZAMAN OLUMLU BİR YÖN DE OLDUĞUNU GÖRÜRSÜNÜZ!
yazarı bilinmiyor

Hiç yorum yok: