Cuma, Ağustos 03, 2007

ÜNİVERSİTELERDE ÖĞRETİLMEYENLER


Paranın önemini hiçbir zaman azımsamayın.
Para birçok kişinin düşüncelerini değiştirebilir.
Paranın satın alabileceği şeyler,sandığınızdan fazladır.
Paranızın değerini hiçbir zaman abartmayın.
Paranın çokluğu,işin iyi yapılacağı anlamında değildir.
Çoğu zaman teşebbüs kabiliyeti,paradan önemlidir.
İş hayatınızda,hiçbir zaman fazla dostunuz olamaz.
Sadık dostlarınız,iş hayatınızın en büyük aktifleridir.
Onlarla iş yapın.
"Bilmiyorum."demekten çekinmeyin.
Bilseniz bile"Bilmiyorum."diyerek,
başkalarının düşüncelerini öğrenebilirsiniz.
((burada söze girmek istiyorum:
bence bu iki yüzlülüktür))
Az konuşun.
Dilinizin çalışmadığı zamanlar gözleriniz
ve kulaklarınız çalışacaktır.
Küçük ya da büyük,her sözünüzü mutlaka tutun.
Bu, iş hayatının,yazıya dökülmemiş kurallarıdır.
Bir ilişkinin başlangıcı şüphe değil,güvendir.
Devamı da.
Birinci günden itibaren işinizi en iyi biçimde yapmaya çalışın.
Bu durumda her işinizin getirisi,
önceden hesapladığınızdan fazla olur.
Unutmayın ki,
başarılı olsun olmasın,her işin bir kazanç süresi vardır.
Kendinizi ve işinizi yenilemeyi ihmal etmeyin.
İnsanlara iyi davranın.
İnsanların hislerine hitap etmenin her zaman ödülü vardır.
Olacakları önceden haber alma,
zamanlama,geri planda olup bitenleri öğrenme,
hep bu sayede mümkün olur.
Paylaşmayı bilin.
Başarıların kredisini hiçbir zaman tek başınıza toplamaya kalkmayın.
Her zaman başkalarına kolay reddemeyecekleri teklifler götürün.
Daha kolay kabul edileceğinizi göreceksiniz.
Yapacağınız işin başarılı olacağından biraz şüpheniz varsa,
bu işe başlamayı bir süre erteleyin.
Kendinize düşünme süresi tanıyın.
"Hayır!"demeyi öğrenmedikçe,
"Evet!"demeyin.
Pazarlıkta en önemli teknik budur.
NE GÜÇLERİNİZİ ABARTIN,
NE DE ZAYIFLIKLARINIZI.
M.H.McCormack
"What They Still Don't Teach You at Harward"
isimli kitap

1 yorum:

anil dedi ki...

`Kendinizi ve işinizi yenilemeyi ihmal etmeyin.`

Ben en çok bu cümleyi sevdim. Ya da kendime en uygun bu cumleyi buldum diyelim. Kendimi yenilemekte fena olmadığımı düsünüyorum. Ama işimi nasıl yenileyebilirim? İşte bu konuya henüz bir çare bulmuş değilim.