Perşembe, Mayıs 22, 2008

SON PİŞMANLIK(2)


Adam uzun zaman
o iki kardeşi görebilmek için bakındı durdu;
ama çocukları otelin etrafında bir daha göremedi.
Şehrin arka sokaklarında
büyük ihtişamlı arabasıyla gezinirken
adam yine tüm siniriyle bağırıyor
ve aradıkları adresi bulamamanın öfkesini
şoföründen çıkarıyordu.
O sırada bisikletiyle hızla aşağı inen
kasketli genci farketti ve şoförüne:
"Dur biraz,şu gelen gence adresi soralım.
O büyük bir ihtimalle burada oturuyordur."
dedi.
Şoför arabayı kenara çekti ve pencereyi açtı.
Yokuş aşağı hızla gelen gence eliyle işaret etti.
"Bir saniye,bir şey sorabilir miyiz?"dedi.
Ama genç hiç durmadan yanlarından geçti,gitti.
Adam,çok sinirlenmişti,söylenmeye başladı.
"Bunlarda kibarlık ne gezer,
bunlar aile terbiyesi görmemişler ki;
kenar mahalle çocukları hepsi!"
Tam bunları söylerken
arabanın dikiz aynasından
çocuğun biraz ileride çok zor da olsa durup
geri geldiğini gördü.
Çocuk arabanın yanına gelince durdu
ve pencereye eğilerek:
"Özür dilerim!
Sizin işaretinizi geç farkettim,
bisikletimin freni bozuk,uzakta durabildim.
Bir şey mi soracaktınız?"
Adam gözlerine inanamadı;
bu,o gece cüzdanını getiren gençti.
Tommy,üçüncü kez adamı
yaptıkları ve söyledikleri için utandırmıştı.
Adam arabadan indi
ve Tommy'nin yanına gelerek
omzuna elini attı.
"Bak evlat,kaç aydır ben sizi arıyorum.
Sana güzel bir teklifte bulunacaktım.
Gel benim yanımda çalış,
ne kadar para istersen veririm.
Ben sende,
para kazandıkça kaybettiğim insanlığımı buluyorum."
dedi.
çocuk adamın sözünü bitirmesini bekledi
ve şöyle dedi:
"Üzgünüm efendim ama
insanlığı ve vicdanı parayla satın alamazsınız.
Hoşça kalın!"
Tommy bisikletine binip
oradan uzaklaşırken adam
Tommy'nin hala arkasından bakıyordu.
Ve yıllar önce ona aynı teklifte bulunan
patronunun teklifini kabul ettiği için
ilk kez pişmanlık duymuştu.
Evet,şimdi çok parası vardı;
ama insanlığını kabul etmişti.
Tıpkı yıllar önce insanca tavırları için
onu seven ve işe alan patronu gibi..
"BU ÜÇ ŞEYİ,
İHTİYACINIZ OLDUĞUNDA
PARAYLA SATIN ALAMAZSINIZ:
iNSANLIK,
SAĞLIK,
MUTLULUK.
BU YÜZDEN ONLARI BULDUĞUNUZDA,
SIMSIKI SARILIN!"
(son)



Hiç yorum yok: