Bu yazı hayatınızı kurtarabilir..
SAĞANAK YAĞIŞTA ETKİN GÖRÜŞ
Yoğun bir sağanak altında otomobil kullanırken
nasıl iyi bir görüş elde edilir?
Neden bu kadar etkin olduğundan emin değiliz;
bu metodu yoğun yağmur altında sadece bir deneyin.
Bana bu metodu,
deneyen ve gerçekten işe yaradığını tespit eden
bir polis arkadaşım verdi.
Çok yararlı, hatta gece sürüşünde dahi..
Bu metod yıllarca Kanada Askeri Sürücüleri tarafından kullanılmış.
Birçok sürücü
yoğun sağanak sırasında silecekleri yüksek
ya da en hızlı konumda çalıştırır
ve buna rağmen ön camdaki görüntü netliği yeterli olmaz.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda
hemen güneş gözlüklerinizi takın
(modeli fark etmez),
ve mucize!!!
Aniden görüşünüz,
yağmur yağmıyormuşçasına mükemmel bir netlik kazanacak.
Aracınızda her zaman;
bir güneş gözlüğü bulundurduğunuzdan emin olun.
Sadece net bir görüşle
emniyetli bir sürüş gerçekleştirmekle kalmayın,
bu fikri arkadaşınızla paylaşarak onun da hayatını kurtarın.
Deneyin ve arkadaşlarınızla deneyiminizi paylaşın.
İnanılmaz, cam üzerindeki damlaları hâlâ görüyorsunuz ama
yağmur suyunun oluşturduğu tabakayı görmüyorsunuz.
Yağmurun yoldaki sıçramasını görebiliyorsunuz.
Aynı zamanda,
sollanan ya da takip edilen aracın sıçrattığı sudan kaynaklanan
körlüğü de bertaraf edebiliyorsunuz
(ya da güneş gözlüğü kullanmayıp şikâyet edeceksiniz).
Sürücü eğitimlerinde bu küçük ipucunu mutlaka öğretmeliler. Gerçekten de işe yarıyor.
Yoğun BEYAZ ışık veren sis farlarının,
işe yaramamasının nedeni de benzerdir.
SARI ışık veren sis farları ise
gece, tipi ve kar yağışlı havalarda çok işe yarar,
kar taneleri hemen hemen görünmez olur.
Ama SARI sis farları YAĞMUR ve SİS'te hiç işe yaramaz.
Sıradaki uyarı da çok önemli!
Kaç kişi bunu biliyor merak ediyorum.
36 yaşındaki bir kadın sürücü,
birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu.
Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü,
Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi.
Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu.
Araç aniden kızaklama yaptı
ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı
ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı.
Durumu otoyol polisine anlattı ve memur,
herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA
CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.
Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek
ihtiyatlı davrandığını
ve tutarlı bir hızla sürerek
emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada
aracının cruise kontol konumunda olmasının,
kızaklama yapmasına
ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile
aracın yüksek oranda hızlanmasına
ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı.
Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde
hava yastığı uyarısı ile birlikte
şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE
KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.
Bizler genç çocuklarımıza
cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.
NOT:
Bazı araçlarda silecekler çalışır durumdayken
Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen
bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız
ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa,
her şeye değecektir!...
Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...
(kaynak:mailler)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder