Perşembe, Kasım 22, 2007

SAVUNMAYA GEÇMEK Mİ?SEVECEN OLMAK MI?

Büyük bir otelin rezervasyon sorumlusu bir eğitim toplantısında şöyle bir konuşma yaptı:"Resepsiyonda çalışmak kimi zaman çok asap bozucudur,çünkü müşterinin ilk temas noktası biz oluruz.Yani ters giden her şey bize iletilir.Rotar yapan uçaklar,kaybolan bagajlar hep bize anlatılır.Kötü havayı bile bize şikayet ederler!"
Yağmurlu bir gündü,sabah erkenden yağmurdan ıslanmış bir çift karşıma dikilip kayıt yaptırmak istedi.Kendilerine saat 15.00'den erken otele giriş yapılamayacağını,odalarının hazır olması için birkaç saate ihtiyaç olduğunu söyledim.Yorgunluğu yüzünden okunan genç adam kendini kaybetti:"Odamıza çıkamamak ne demek?Biz balayındayız!Ve uzun zamandır ayaktayız.Bir dakika bile ayakta duramayacak kadar yorgunuz."
"Otelde büyük bir toplantı olduğu için yüzde yüz dolu olduğumuzu ve grubun ancak kapanış yemeğinden sonra odalarını boşaltacağını anlattım."
Yeni evli çift öfkeyle patladı.görüldüğü kadarıyla,benimle yüksek sesle münakaşa ederse,kendilerine bir şekilde boş bir oda ayarlayabileceğimi düşünüyordu.O ısrarını artırdıkça,benim de öfkem tepeme çıkıyordu.
"Tam kontrolümü kaybetmek üzereyken her şeyi kendi açımdan düşündüğümün farkına vardım.Kendime şunu sordum:"ayakta duramayacak kadar yorgun olsam ve odama çıkabilmek için altı saat daha beklemek zorunda olduğumu duysam,acaba ben ne hissederdim?Romantik balayım bir karabasana dönüşse,ben kendimi nasıl hissederdim?"Olayı onun tarafından yaşar yaşamaz,içim damat ve gelin için sempatiyle doldu.Bir dakika önce benim için dayanılmaz bir başağrısı gibiydiler,şimdi ise az önce bağırıp durmalarını hoşgörüyle karşılayabilirdim.
Kendilerine kahvaltı büfesi için bir kupon verdim ve sahilde biraz olsun uyuyabilmek üzere mayolarını giymeleri için konuk odamızı kullanabilmelerini sağladım.Akşam üstü tekrar uğrayıp yardımcı olduğum için teşekkür ettiler."
başkalarına özenli davranmak için,bilinçli ve sürekli bir çaba gösterir olsaydık,bunun kendimiz ve toplum üzerinde hayranlık verici etkileri olurdu.hayat felsefesi olarak verici olmak gerekir ki:veren el alan elden her zaman üstündür.
kaynak:bilinmiyor

Hiç yorum yok: