Çarşamba, Mart 08, 2006


Şöyle bir baktığım zaman yılın 365 gününde herhalde
500'ü aşkın özel gün kutluyoruz sanırım.
Ben bu kutlamalardan sıkılıyorum artık...
Bu nasıl kutlama anlamıyorum...
Tartışmalar,mitingler,kavgalar....
Acaba sesimizi duyurmanın başka yolu yok mudur?
İyi iletişim kurabilmenin yollarını bulmak bu kadar zor mu?
İşte şimdi ilginçliğim başlıyor...
Bu kadar lafın sözün üstüne de olsa ben DÜNYA KADINLAR GÜNÜMÜZÜ KUTLUYORUM.
Şimdi yazacaklarımı gururla yazıyorum...
Kadın hakları,toplumsal ve siyasal hayatta,kadınları erkeklerle eşit duruma yükselten
ve anayasa ile teminat altına alınan haklardır.
Türkiye'de 5 Aralık 1934'te kadınlara seçme ve seçilme hakkı tanındı.
SIKI DURUN.DİĞER ÜLKELERDEKİ KADINLARIN DURUMUNA BAKIN!
Fransa:1946
Japonya:1943
İtalya:1946
İsviçre:1971
Arap ülkelerini yazmıyorum...
Bu konuda daha fazla yazmak istemiyorum...
Şimdi,tüm dünyada yazılan şiirlerin %de 90'ının kadınlara yazıldığını tahmin ettiğimi belirterek,
yine bir kadına hitap edilen bir şiiri tüm kadınlarımız için yazıyorum...
DESEM Kİ...
Desem ki vakitlerden bir Nisan akşamıdır,
Rüzgarların en ferahlatıcısı senden esiyor,
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini,
Ormanların en kuytusunu sende gezmekteyim,
Senden kopardım çiçeklerin en solmazını,
Toprakların en bereketlisini sende sürdüm,
Sende tattım yemişlerin cümlesini.
Desem ki sen benim için,
Hava kadar lazım,
Ekmek kadar mübarek,
Su gibi aziz bir şeysin;
Nimetsin,nimettensin!
Desem ki...
İnan bana sevgilim inan,
Evimde şenliksin,bahçemde bahar;
Ve soframda en eski şarap.
Ben sende yaşıyorum,
Sen bende hüküm sürmektesin.
Bırak ben söyleyeyim güzelliğini,
Rüzgarlarla,nehirlerle,kuşlarla beraber.
Günlerden sonra bir gün,
Şayet sesimi farkedemezsen,
Rüzgarların,nehirlerin,kuşların sesinden,
Bil ki ölmüşüm.
Fakat yine üzülme,müsterih ol;
Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini,
Ve neden sonra
Tekrar duyduğun gün sesimi gökkubbede,
Hatırla ki mahşer günüdür
Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum.
CAHİT SITKI TARANCI

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Şiirler, evet şiirler. Uğruna en fazla şiir yazılan varlık kadınlar gerçekten. Ben de bu güzel duyguyu tatmıştım: benim için bir şiir yazılması mutluluğu.. İşte bunun için bile kadın olmaya değer bence, dünyadaki birçok şey kadın olmaktan nefret ettirsede..
küçük kardeş :)