Salı, Nisan 15, 2008

BABANI HATIRLIYOR MUSUN?


Genç bir adam,
işlediği suçtan dolayı hakim karşısına çıkarılmış.
Hakim,
onu çocukluğundan beri tanıyormuş
ve ünlü bir yazar olan babasıyla da tanışıyormuş.
Hakim:
"Babanı hatırlıyor musun?"
diye sormuş.
Bu soruya:
"Onu oldukça iyi hatırlıyorum."
şeklinde cevap vermiş genç adam.
Suçlunun vicdanını yoklamaya çalışan hakim
şöyle demiş:
"Mahkum edilmek üzereyken
ve şu anda mükemmel bir insan olan
babanı düşünürken,
onun hakkında net olarak ne hatırladığını
anlatır mısın?"
Bir sessizlik olmuş.
Daha sonra hakim
beklenmedik bir cevap almış:
"Konuşmak için yanına gittiğimde,
yazdığı kitaptan başını kaldırarark
bana baktığını ve:
"Çek git başımdan;çok meşgulüm!"
dediğini hatırlıyorum.
Ona arkadaşlık etmek için yaklaştığımda
bana dönerek:
"Çek git başımdan oğul;
bu kitabı bitirmeliyim!"
derdi.
Hakim bey,
siz onu büyük bir yazar olarak hatırlarsınız;
fakat ben onu
kaybedilmiş bir arkadaş olarak hatırlıyorum."
Hakim kendi kendine söylenmiş:
"Yazık!Kitabı bitirdi ama oğlunu kaybetti!"
(zig zaglar'dan)


Hiç yorum yok: