Perşembe, Ağustos 28, 2008

HAYDE HEP BERABER GÜLELİM,ALKIŞLAYALIM


ACI KAYBIMIZ
3 ay önce ailemize katılan,
Necmi ismini verdiğimiz kaplumbağamız
dün vefat etmiş.
Aile arasında sade bir törenle
evin arka bahçesine gömdük.
Hayvancağız durduk yerde can verdiği için
gidip Necmi'yi aldığımız dükkanın sahibine
sebebinin ne olabileceğini sorduğumuzda:
''Abi onlar kış uykusuna yatar''
cevabını almış bulunmaktayız,
hepimizin başı sağolsun.
Bu vicdan azabıyla ben de çok yaşamam herhalde.



ALFABE
Ben de,bu yıl okula başlayan torunum için
kuvvetli bir moral alkışı istiyorum.
Daha ikinci gün:
'Örrrtmenim, taa evden buraya
tel çizmeye mi geldik,
hep yumarlak mı yapcaz,
harf felan öretmicen mi?'
deme cesaretini gösterdiği için.


ANNEM
'Bu taraf bitti.' diye
CD'yi arkasına çeviren
ve sonra da 'CD çalar çalışmıyor!'
diye feryat eden anneme alkış az geliyor!


MODEM
Yemek masamın üstünde duran modeme
uzun uzun bakan anneanem
'Bu ne?' diye sordu.
Ben de kolay anlasın diye
'Hani benim bilgisayarım var ya
onunla internete giriyorum.
İşte internete girmek için o kutu zorunlu.'
diye uzun uzun açıkladım.
Anneannem dinledi beni;
'Yani modem bu' dedi ve konu kapandı...

YAZ OKULU
Bir alkış da
annesine
yaz okulunu kazandığı müjdesini veren
üniversite öğrencisine gelsin.
Bu yaratıcılığa şapka çıkartılır.


BEYİN GÖÇÜ
Tikky olduğu her halinden belli olan kızımız
Beşiktaş-Taksim midibüsünde
yanındaki arkadaşına dert yanmaktadır.
''Şekerim dördüncü kez girdim ÖSS'ye,
ama yine kazanamadım,
gidicem sonunda Amerika'ya o olucak.
Böyle böyle beyin göçü oluyor işteeaa!''
Sen git, masrafları ben karşılıyorum.


İNGİLİZCE YAZILISI
Bir alkış da ingilizce sınavında
'Nice ..............' şeklindeki boşluğu
'Nice mutlu yıllara!'
şeklinde dolduran,
dahi mi aptal mı olduğunu
henüz anlayamadığımız öğrencime istiyorum.


NE ZAMAN?
Kardeşim karne almıştı.
Fakat birçok zayıf notu vardı.
Annem, babamla beni kenara çekip
uyarıları sıralıyordu;
'Sakın çocuğun moralini bozmayın,
sakın kötü bir şey söylemeyin.'
Uyarılar özellikle babama yönelikti;
'Hele de sen, sakın çocuğun gururunu kırma.'
Babam daha fazla dayanamadı ve sordu;
'Karne için ne zaman özür dileyeceğiz?'

HAVALE
Bankada
gişenin önünde işlemimin yapılmasını bekliyorum.
Yanımdaki gişede işlem yaptıran yaşlı teyzeye,
işlemini yapan kadın soruyor:
'Parayı kim alacak teyze?
Alıcısına ne yazalım?'
Teyzem cevap veriyor:
'Bu paranın hayrını görme İnşallah yazalım.'




NEDEN OLMASIN?
5 yaşındaki yeğenime babası soruyor:
'Büyüyünce ne olacaksın kızım?'
'Asena olacağım babacım;
sen ne olacaksın?'
Babası gayet sakin cevap veriyor:
'Katil'
İkisine de meslek hayatlarında başarılar.
(kaynak:mailler)

Hiç yorum yok: