Çarşamba, Mart 19, 2008

İSTEMEK


Anlatılanlara göre,
bir gün genç bir adam
Sokrates'e gelir ve:
"İrfan ve bilgi kazanmak için
yüzlerce mil yol yürüdüm.
Öğrenmek istiyorum,
bu yüzden sana geldim.
Bana bilgi verir misiniz?"
diye sorar.
Sokrates:
"Gel beni izle."
der.
Tanınmış hoca sahile doğru yollanır.
Kendisi ve genç takipçisi
su gelinceye kadar suyun içinde yürürler.
Sonra Sokrates yoldaşını yakalar
ve başını suyun dibine batırır.
Genç adamın zorlu çabalarınarağmen
hoca onu suyun altında tutar.
Nihayet,
adamın direnme gücü tükenince,
Sokrates genç adamı sudan çıkarır,
öğrenci adayını sahile yatırır
ve pazar yerine döner.
Genç adam gücünü toplar toplamaz,
Sokrates'i bulur.
Ona:
"Sen bir öğretmen ve alimsin."
der kızgınlıkla ve protesto ederek,
"Neden bana bu kadar kötü davrandın?"
"Suyun içindeyken"
diye sorar Sokrates,
"Her şeyden çok ne istedin?"
"Hava istedim."
der genç adam.
Bunun üzerine Sokrates şöyle söyler:
"Bilgi ve anlayışı
hava kadar istediğin zaman,
kimseden bunu sana vermesini beklemeyeceksin.
Buna her yerde
ve her zaman sen sahip olacaksın."
(kaynak:internet9

Hiç yorum yok: